top of page
  • מרכז חברותא

לא מפחדים מהחופש הגדול - חלק ג

חלק שלישי ואחרון בסדרת הטיפים לחופש הגדול, מקווים שמצאתם אותם יעילים ותורמים....

תמי עמית – מטפלת בהבעה A).M) , פסיכותרפיסטית לילדים, מתבגרים ומבוגרים

איך הייתם מרגישים עם בן/ת זוגכם היו פוצחים במסכת רחמים עצמיים לגבי העול הכבד שכרוך בלבלות אתכם זמן בחופשה משותפת? עלבון? כעס?

ותארו לעצמכם שאתם, לעומתו/ה, הייתם מרגישים שאתם דווקא ממש מחכים לחופש המשותף הזה, לבלות זמן איכות יחד.

זה יכול להיות כואב מאוד.

האם אתם יכולים לדמיין שכך הילדים שלנו מרגישים כשהם שומעים אותנו מתמרמרים ומתלוננים על החופש הגדול?

ועכשיו, דמיינו שבן/ת זוגכם נרגשים לקראת החופשה המשותפת: מחפשים בילויים משותפים שתוכלו ליהנות מהם יחד, מחכים לזמן רגוע ופנוי רק כדי שתוכלו לדבר, או ללכת יחד לים, או לחברים... איך הייתם מרגישים?

כך גם ילדנו ביחסינו איתם, הם מחפשים את הסימנים לאהבה, חיבור, וביטחון. הם רוצים שנרצה לבלות איתם, הם רוצים להרגיש שהם חשובים ומשמעותיים, ושלבלות איתם ממלא אותנו, ולא מרוקן ומעיק.

לילדים לא תמיד יש את האפשרות לראות את התמונה המלאה ("אני עובדת, מה אני אעשה עם הילדים?"), ולעיתים קרובות הם יכולים לראות את הדברים מנקודת המבט האגוצנטרית והילדית ("מה זה אומר עלי?").

ילדים צריכים להרגיש שנהנים להיות איתם, כדי להפנים תחושות של ערך עצמי וביטחון, הם צריכים להרגיש יחסים הדדיים של אהבה וחיבור, כדי שיוכלו לחפש כאלה כאשר יצאו לחייהם הבוגרים והם צריכים שנרצה להיות איתם. גם בחופש הגדול.

פנינה קסטיאל – מדריכת הורים

לעתים כדי להרגיש שמיצינו את החופש כמו שצריך, אנחנו מחפשים לעשות עם הילדים דברים מיוחדים. וכך, בעוד שבתוך תוכנו אנחנו רוצים לנוח קצת, להיות איתם בבית, להרגיש שגם אנחנו בחופש ולהעביר את הימים ברוגע, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו "מכריחים" את עצמנו לעשות עם הילדים דברים שלא ממש מעניינים אותנו ואולי אפילו מתישים אותנו. ואז... החופש הוא לא חופש וההנאה ולא מה שקיווינו שיהיה.

זה לא חייב להיות ככה. החופש הגדול יכול להיות מהנה וכיפי גם להורים. המפתח הוא איזון.

אז מה עושים? משלבים.

מצד אחד, זוכרים שהילדים זקוקים לריענון וליציאה מהשגרה. עושים איתם דברים שחשובים להם ושיהיו מעניינים וכיפיים עבורם, גם אם הייתם מעדיפים לעשות דברים אחרים.

מהצד השני זוכרים שלא רק הם בחופש, אלא גם אתם. ולכן אפשר וצריך גם לעשות דברים שמעניינים אתכם, כאלה שבשגרה אתם לא מצליחים לעשות. זו ההזדמנות שלכם להכניס את הילדים אל עולמכם, אל הדברים שעושים לכם נעים, גם אם אלו דברים שעל פניו אינם מיועדים לילדים.

מה למשל? הופעת מוזיקה שאתם אוהבים, ספורט שאתם עוסקים בו, צפייה בסרט שאתם אוהבים ויכול להתאים להם ועוד.

הזמן המשותף והחיבור האישי ייצרו את העניין האמיתי במה שבאמת חשוב- היחסים ביניכם.

bottom of page