top of page
  • מרכז חברותא

טיפול בקשיים חברתיים לנוער


טיפול בקשיים חברתיים לנוער
טיפול בקשיים חברתיים לנוער

למרות כל השינויים הטכנולוגיים שחלו במהלך השנים האחרונות - כניסתן של הרשתות החברתיות לעולמנו וההפחתה הניכרת שחלה באינטראקציות החברתיות, האדם הוא עדיין יצור חברתי, כך ברא אותנו הטבע, וכאשר מתעוררים אצל בן אדם קשיים חברתיים, הדבר יכול לפגוע באיכות חייו בצורה ניכרת.


קשיים חברתיים בקרב בני נוער משבשים את איכות חייהם בצורה משמעותית, שכן בעיקר בשנים אלו, מהווה החברה את מרכז חייהם ולכן מתבגרים המתקשים חברתית עשויים לחוש בדידות, ניכור עצב ודכדוך.


מהן הסיבות שעשויות להוביל לקשיים חברתיים בקרב בני נוער?


לפי נתונים שהתקבלו, נראה שמספר המתבגרים שסובלים מבעיות חברתיות עומד על 1-2 מכל 10 מתבגרים.


קשיים חברתיים עשויים להיות תוצאה של גורמים רבים, ביניהם: חרדה חברתית, ביטחון עצמי נמוך, דימוי גוף בעייתי, קשיי תקשורת, היפראקטיביות, הפרעות קשב, פרשנות שגויה של החברה, דיכאון, קשיים הסתגלותיים, ביישנות, היעדר מיומנויות חברתיות וגורמים אחרים.


כדי להתגבר על הבעיות הללו, חשוב להבין מהו הסיבות שגורמות להיווצרותן ולא להשאיר את בני הנוער לבד. במקרים רבים יכולה תמיכה מהבית לצד טיפול מטעם גורם מקצועי לסייע מאוד.



היחס של ההורים לקושי - תפקידם החשוב של ההורים


קשיים חברתיים פוגעים קשות בבני נוער, בעיקר כאשר הם מתמודדים איתם לבד ולא משתפים אף אחד או את ההורים בשל בושה או תחושה שההורים לא יבינו אותם ואפילו יכעסו עליהם.

ההורים, ששמים לב לקושי, לא תמיד יודעים כיצד להתמודד עם בני הנוער, שכפי שצוין - לא תמיד משתפים אותם.

בכל מקרה שהוא, חשוב להבין שלבית יש תפקיד מרכזי ושליחס של ההורים יש השפעה עצומה על יכולת ההתמודדות של הצעירים. כשבן הנוער מרגיש שתומכים בו, אוהבים אותו, לא שופטים אותו וקשובים אליו, הוא עשוי להיפתח, לשתף ולהסכים לקבל עזרה או טיפול מקצועי.



טיפול קבוצתי בקשיים חברתיים


כפי שנכתב - טיפול מקצועי יכול לסייע מאוד. פעמים רבים פונים ההורים למטפל רגשי לצורך טיפול פרטני, טיפול זה יכול להיות יעיל אך מכיוון שהוא מתבצע באופן פרטני זה לא מאפשר למתבגר להימצא ולתרגל בזמן אמת אינטראקציות חברתיות עם בני נוער אחרים.


בניגוד לכך - במקרה של טיפול רגשי קבוצתי המתבגר נמצא עם בני גילו, יש לו מקום לתמיכה ושיתוף, הוא יחוש מחוזק מכך שהוא אינו היחיד שסובל מקשיים חברתיים ורגשיים, המטפלת תוכל לזהות את דפוסי ההתנהגות שלו, לסייע לו לשנות אותם ואף לתרגל את הכלים החדשים בזמן אמת.


באמצעות טיפול קבוצתי ניתן לתרום רבות לבני נוער, ואנו - במרכז חברותא מתמחים בנושא ומסייעים לבני נוער רבים להתמודד עם קשיים חברתיים ורגשיים ולשפר את המיומנויות החברתיות במסגרת קבוצתית.


הקבוצות במרכז חברותא מיועדות לילדים מכיתה א' ועד סוף תיכון ופועלות כל השנה כולל בחופש הגדול.

במידה שאתם מעוניינים לקבל מידע נוסף אודותינו, אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לעמוד לשירותכם.

052-8980880


 
bottom of page