top of page
  • מרכז חברותא

ויסות רגשי - טיפול קבוצתי

כשהילד שלך פורץ בבכי או בהתקף זעם באמצע מפגש חברתי או משפחתי, כל מה שבא לך באותו הרגע זה או להיעלם או להפסיק את זה וכמה שיותר מהר.

אחרי שהרוחות נרגעות מתחילות לעלות המחשבות והשאלות...

למה הילד שלי מתקשה לשלוט בעצמו בכל פעם ש... (השלימו את החסר)?

האם לילד שלי יש קושי בוויסות רגשי?

מה אפשר לעשות כדי למנוע את זה בפעם הבאה?



כאשר לילד יש קושי בויסות הרגשי והוריו מחפשים עבורו טיפול רגשי הם לרוב יפנו לטיפול פרטני משום שזו האופציה המוכרת יותר. אולם ישנו סוג טיפול נוסף - טיפול רגשי בקבוצה שהינו לעיתים קרובות הרבה יותר יעיל במקרים של קשיים בויסות הרגשי.


10 סיבות לכך שטיפול קבוצתי יעיל במקרה של קושי בויסות רגשי


  1. היחסים שנוצרים בקבוצה הם שיחזור למערכות יחסים של הילד בחייו המשפחתיים והחברתיים.

  2. בקבוצה הסיכוי שהקושי בויסות הרגשי של הילד יעלה על פני השטח הוא גבוה יותר היות ובקבוצה מתעוררים מצבים רבים אשר מדמים את המציאות החברתית והמשפחתית.

  3. בקבוצה הילד נאלץ לחלוק את תשומת לב המטפלות (כפי שהוא נאלץ בבית עם האחים שלו).

  4. כמו כן הצרכים והרצונות של הילד מתנגשים עם צרכי שאר הילדים בקבוצה.

  5. מצבים אלו עלולים לתסכל או לגרום לקושי רגשי אצל הילד וסביר להניח שהוא יתנהג ויגיב בדיוק כפי שהוא עושה מחוץ לקבוצה (בכי / התפרצות / צעקות ). אולם כאן נכנס היתרון הגדול של הטיפול הקבוצתי, משום שכאן נמצאת מטפלות רגשיות.

  6. הסיטואציות שנוצרות בזמן אמת מאפשרות למטפלות ללמוד את דפוס ההתנהגות שגורם לילד קושי בויסות הרגשי, להסתכל כמו בזכוכית מגדלת על הסיבות שגרמו לו להגיב בעוצמה ובהתאם לכך לעשות את ההתערבויות הטיפוליות המדויקות ביותר בזמן אמת.

  7. המטפלות נותנות לילד מגוון כלים כדי שידע איך להירגע ולווסת את רגשותיו.

  8. ​בטיפול קבוצתי המשוב על התנהגותו של הילד הוא מידי והוא מתנסה בתרגול התנהגויות חדשות ומיומנויות חברתיות חדשות בזמן אמת, דבר שמעצים את הלמידה.

  9. בטיפול הקבוצתי אין צורך שהילד יספר בדיעבד מתוך זווית הראיה שלו על סיטואציות שקרו לו בביה"ס (כמו בטיפול פרטני רגיל) משום שכאן הכל קורה בזמן שהמטפלות נוכחות בסיטואציה.​

  10. היות והטיפול הקבוצתי במרכז חברותא מלווה גם בהדרכת הורים ובהדרכת הצוותים החינוכיים (מורה, גננת, יועצת) כולם מקבלים כלים כיצד להגיב, לעזור ולקדם את הילד.


הקבוצות במרכז חברותא מיועדות לילדים מכיתה א' ועד סוף תיכון ופועלות כל השנה כולל בחופש הגדול.

לפרטים נוספים - 052-8980880

מעוניינים להמשיך לקרוא על ויסות רגשי אצל ילדים? לחצו כאן


רוצים לקרוא עוד על מרכז חברותא בכפר סבא? לחצו כאן




 


bottom of page